Doorgaan naar hoofdcontent

Zacht

Bij nadere inspectie van de tuin zag ik dit roosje zijn best nog doen in mijn border, wonderlijk. Het is hier, net als in Nederland, nog geen winter geweest. Twee keer wat nachtvorst, geen sneeuw, tot nu toe een uitzonderlijk zachte winter. Met het mooie, lange najaar wat we hadden kwamen hier verschillende planten weer in bloei en daar zie je nu nog de restanten van. Dus knoppen en bloemen in de clematis, hier en daar nog wat kleur in de vlinderstruiken, wat rood van de valeriaan en een overgebleven roos. Mijn handen jeuken om de border op te gaan ruimen en de rozen te knippen. Maar uit ervaring weet ik dat er hier in februari nog een hoop narigheid kan komen, dus ik laat alles staan, des te minder schade zullen de planten oplopen.

Reacties

Renee zei…
En wat is dat wonderlijk mooi he zo'n bloeiende roos heb je die gezien op de binnenplaats bij ons?
Geniet ook van mij daar in de Montagne
gr. Renée