Doorgaan naar hoofdcontent

Straatleven

Zo zit je nog in een regenachtig Nederland en zo zit je in Ho Chi Minhstad (het vroegere Saigon), een bruisende Aziatische metropool en de grootste stad van Vietnam. Nou ja, er ging wel een lange vliegreis aan vooraf via Singapore waarmee we een dag kwijtgeraakt zijn. Maar goed, we zijn er en we hebben al wat rond gekeken. Drukke straten met duizenden bromfietsen en scooters die langs je razen, de meeste berijders dragen mondkapjes in allerlei kleuren en motieven. Het leven speel zich af op straat waar men kookt, eet, handelt, slaapt, kaart speelt en weet ik veel wat niet meer. Het is drukkend warm, ruim dertig graden Celsius, maar niemand maakt zich druk, dus doen wij het ook niet.

Reacties

Maria en Kees zei…
Het verbaast me niet dat je gewoon doorgaat met je plaatjes en praatjes! Maar zo snel al! Gisteren aangekomen en meteen in een totaal andere wereld. Ik vind die dame inrolstoel met rood gelakte nagels wel heel bijzonder! Maar jullie kijken je ogen uit. En wij kijken uit naar meer.....
Liefs, \kees en Maria
Marthy zei…
Die rode nagels waren me nog niet eens opgevallen. De hotels hebben allemaal Wifi, dus ik kan vaak een blog publiceren.