Doorgaan naar hoofdcontent

Operatie schoorsteen

Om te beginnen hadden we goed weer en dat is nodig wanneer je een dak open gaat breken om een schoorsteen te maken. Van te voren hebben we heel wat discussies gevoerd hoe we het zouden doen. Een kant en klare schoorsteen was in een eerder stadium al afgevallen wegens de hoge kosten. Zelf maken dus. Stenen bij Courby gehaald en hoekijzer bij de smid. Stom toevallig zag Mart bij een bouwmarkt in een verloren hoek, in een kapotte doos datgene liggen waar we al weken naar op zoek waren, een omlijsting met loodslab voor de schoorsteen, komt onder de pannen. Voor verdere technische informatie van de operatie verwijs ik jullie naar mijn drie mannen, ik heb het niet helemaal gevolgd, maar er is mij verzekerd dat de kachel kan branden en de schoorsteen kan roken.


Reacties

astrid zei…
een deja vu heb ook zo'n foto van mijn mannen op het dak, ook om een nieuwe schoorsteen te plaatsen, begin dit jaar