Doorgaan naar hoofdcontent

Verzamelingen

In der loop der jaren verzamelt een mens wat spullen bij elkaar. Sommige dingen zijn belangrijk voor je, sommige dingen zou je moeiteloos weg kunnen doen. Dit blad met spulletjes is me dierbaar, alhoewel ik van de meeste dingen niet meer weet hoe ik eraan gekomen ben. Wel het zilveren dienblad, wat trouwens hoognodig gepoetst moet worden. We organiseerden eens een rommelmarkt op het dorp en voor onze winkel stond een mevrouw met wat brocante. Ze was zo blij met de stroom, water en koffie waar we haar van voorzagen dat ik aan het eind van de dag het blad in mijn handen gedrukt kreeg. De zilveren beker heb ik jaren geleden in een rommelwinkeltje in St. Pierreville, vlak bij ons Franse huis, gekocht voor een paar gulden en voor de kristallen suikerstrooier met zilveren dop heb ik veel meer betaald, ik vond hem gewoon mooi. En van de rest heb ik niet veel herinnering meer, maar het gaat niet weg.

Reacties