Doorgaan naar hoofdcontent

Marine vliegkamp Valkenburg

Toen we zaterdag tijdens onze wandeling voormalig vliegkamp Soesterberg passeerden zagen we deze vliegtuigtrap staan. Ook vliegkamp Valkenburg is sinds juli 2006 gesloten  en krijgt een nieuwe bestemming, een woon-, werk- en recreatiegebied, wat zich in 15 tot 20 jaar (vanaf 2012) zal ontwikkelen. Een van de hangars is verbouwd tot theater: De Theaterhangaar. Hier is op 30 oktober 2010 de musical Soldaat van Oranje in première gegaan. Als jong meisje heb ik drie jaar in Wassenaar gewerkt en nam dan iedere dag vanuit Noordwijk op mijn Kaptein Mobylette de weg die door vliegkamp Valkenburg liep. Ik 'vloog' even terug in de tijd toen ik deze vliegtuigtrap zag staan.

Reacties

Emie zei…
Jawel hoor... ook ik was trotse bezitster van een Mobylette, dat hoorde er toen helemaal bij
Marthy zei…
We leefden in dezelfde tijd en deden dezelfde dingen en dat zet zich voort in het heden.