Doorgaan naar hoofdcontent

De border

Mijn border staat er nog goed bij, dit dankzij de buien van de afgelopen twee maanden en natuurlijk mijn zorg. We hebben nog steeds gasten in ons vakantiehuis en behalve het huis moet ook de tuin prettig zijn om in te verblijven, dus besteed ik er veel aandacht aan. De rode valeriaan die ik half juni tot op de grond afknipte staat weer volop in bloei en niet alleen op deze plek. Op muren, in muren, in de moestuin, overal is het weer opgekomen. Ook verschillende geraniumsoorten zijn weer gaan bloeien, iets minder als hun eerste bloei, maar ik ben er toch blij mee.

Reacties

Muggenbeet zei…
Dat ziet er prima uit, die rode valeriaan is een ideaal plantje voor de Ardèche en je lokale vlinders zullen je daar dankbaar voor zijn.
Marthy zei…
De vlinders zijn mij zeker dankbaar, ze fladderen hier nog in grote getale, Ludo.
O op die rode valeriaan ben ik jaloers, hier zijn ze weggekwijnd ;-(
Marthy zei…
Hier doen ze het soms te uitbundig en moet ik ze op sommige plekken uittrekken. Blijkbaar heeft de plant hier zijn ideale leefomstandigheden.