Doorgaan naar hoofdcontent

Herfsttafel

Elk najaar koop ik vlak voordat we naar Nederland vertrekken een grote pompoen in mijn Franse supermarkt. Ze liggen daar vanaf begin oktober in grote hoeveelheden opgestapeld en kosten bijna niets. De Franse huisvrouwen maken er heerlijke pompoensoep van en nog veel andere lekkere dingen maar deze mevrouw neemt hem mee voor de sier. Op mijn buitentafel ligt de pompoen samen met de Franse kastanjes mooi te zijn. Als het hard gaat vriezen is het over met de pret, maar dat ziet er met het heerlijke weer van dit moment voorlopig niet naar uit.

Reacties

Emie zei…
Prachtig sfeervol. Maarre... met een paar zaadjes uit deze pompoen heb je volgend jaar zelf een knollenveldje
Marthy zei…
In mijn moestuin nemen pompoenen teveel plaats in, maar ik heb er nog een stukje grond onder.....ik ga er over denken en zal in ieder geval wat zaadjes achter houden.
Joop zei…
Niet alleen Franse huisvrouwen maken er soep van. Mmmm heerlijk pompoensoep. Zie https://www.youtube.com/watch?v=_7wncZXL3EM
Marthy zei…
Bedankt, Joop. Goed recept, zo ongeveer maak ik mijn courgettesoep ook.