Doorgaan naar hoofdcontent

Niet passend

Vanuit ons huis kijken we via onze achtertuin uit op een park en de laatste weken zag ik daar links achterin deze boom verkleuren. Vanmiddag liep ik op een pad wat langs dat park loopt en ik zag tot mijn verbazing dat die boom op een klein eilandje in het water stond. Nooit geweten, terwijl ik er vlakbij woon. Het is een naaldboom die uitvalt, de naam weet ik niet. Er hebben veel meer van dit soort bomen bij ons in het dorp gestaan, maar langzamerhand zijn ze allemaal gerooid, ze gaven door hun naaldval veel overlast. Gelukkig, want ik vind dit soort bomen totaal niet passen in een boerendorp in een oude polder.

Reacties

Emie zei…
Zou het een watercypres kunnen zijn? Ik vind de kleur wel heel mooi, doet een beetje Japans aan zo met dat spiegelende water. Maar ben het met je eens dat ie niet thuis hoort in de omgeving.
Marthy zei…
De kleur is mooi en de vorm ook. Maar van mij mag hij op de Veluwe staan.